piątek, 27 lutego 2015

Ciekawe włosowe linki: luty 2015


Jak co miesiąc o tej porze chciałabym zainteresować Was ciekawymi linkami o wiadomej treści, na które natknęłam się w lutym :)

Wady noszenia długich włosów

Wkręcają się w zapięcie łańcuszka i suwaki, zapychają odpływ, wymagają tony szamponu i wpadają do jedzenia… Oto krótki filmik obrazujący fizyczne i społeczne minusy posiadania długich włosów. Pół żartem, pół serio.  


6 banalnych fryzur dla leniuchów

Nie wszystkie mnie przekonują i nie każdą damy radę zrobić na swoich włosach, ale pierwsza jest naprawdę niezła!


Jak NAPRAWDĘ wyglądają fryzury z tutoriali?

Nie oszukujmy się – dziewczyny z popularnych w internecie tutoriali, które pokazują, jak wykonać różne fryzury, mają najczęściej długie i gęste włosy. Jak zatem te same uczesania będą wyglądać na włosach rzadkich, kręconych, krótkich czy puszących się? Świetny materiał pokazujący, że nawet do obrazków typu „zrób to sama” należy podchodzić z głową!






Żelazko do włosów, czyli loki z przeszłości

Zastanawialiście się kiedyś, jak 100 czy 200 lat temu kręcono włosy? Odpowiedź brzmi: żelazkiem. Dość ciekawym i nietypowym jak na dzisiejsze czasy. Popularne były też papiloty. W tym artykule znajdziemy nie tylko garść zaskakujących faktów, ale też ciekawe zdjęcia i ryciny. 

Polecam też wejść na stronę główną – natkniemy się tam na więcej włosowych ciekawostek z przeszłości.






Włosy – wymagania społeczne kontra rzeczywistość

Zauważyliście ten wieloletni już światowy pęd do robienia z kobiet klonów? Duże piersi, długie nogi, wąska talia i sporej wielkości usta. Moda nie omija też włosów – mają być długie, proste lub lekko falowane, najlepiej blond. Pół biedy jeśli do tego kanonu próbują wpisać się kobiety rasy białej – Murzynkom jest w tym temacie o wiele trudniej, ich włosy są zwykle mocno skręcone, mają inną fakturę, a i tak ocenia się je przez pryzmat wielu krzywdzących, urodowych stereotypów i pośrednio wmawia, że powinny wyglądać jak białe Europejki czy Amerykanki. 

To chyba najciekawszy artykuł na temat włosów, jaki ostatnio przeczytałam. Skłania do refleksji.







Działanie szamponów pod lupą

Interesujący wpis na jednym z anglojęzycznych blogów, w którym autorka pokazuje (dosłownie: na zdjęciach włosów pod mikroskopem) wpływ szamponów na włosy. Pouczające!






Palety farb do włosów

Ta strona przyda się osobom, które często farbują włosy. Znajdziemy na niej palety farb, ciekawostki dotyczące koloryzacji oraz praktyczne porady, np. jak odróżnić kolor farby od jej tonu, jak odczytywać numery farb czy jak dobrać odpowiednie stężenia. Warto zajrzeć.




A jakie linki Wy możecie polecić w tym miesiącu?

Podobne wpisy:

15 komentarzy :

  1. Działanie szamponów pod lupą rewelacja. Chciałabym aby świadomość ludzka co do szamponów się zwiększyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musieliby wycofać wszystkie reklamy z tv, radia i internetu, może to by pomogło ;)

      Usuń
  2. Bardzo fajny blog! :) Będę wpadać częściej podczytywać :) Pozdrawiam, marzycielka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmik pierwszy wzięłam serio, mam z długimi włosami takie same problemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe te linki, zaraz wszystko przejrzę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te kręcenie włosów z przeszłości to dla mnie miazga :D

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ja lubie te Twoje wpisy tego typu:) bomba

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha swietny ten pierwszy filmik:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy filmik to sama prawda - może nie mam tak długich włosów jak ta blond śliczna pani ale mam już te same problemy :) Kręcenie włosów żelazkiem? Jeny straszne! Teraz idę oglądać włosy pod mikroskopem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak naprawdę wyglądają fryzury z tutoriali- zdecydowanie podnosi na duchu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Link z prawdziwym obliczem fryzur z tutoriali uratował moją samoocenę ;) nigdy mi nie wychodzą ;) i zawsze mam wrażenie że dziewczyny z tych zdjęć i filmików pochodzą z kosmosu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten pierwszy oglądaliśmy z coraz większym bananem na twarzy :D

    PS. Na Woodstocku któregoś razu Dawid biegał w kilcie, włosy miał rozpuszczone, tak że zakrwały praktycznie całe plecy. Jakiś facet powiedział mu, że jak stał do niego tyłem to był kobietą w jego typie (pomylił go z kobietą, a później stwierdził, że jest bardziej kobiecy niż ja.....)

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: