czwartek, 11 sierpnia 2016

Recenzja: Skarb Matki, Szampon dla niemowląt i dzieci


Co myślicie, widząc napis "Szampon dla niemowląt i dzieci"? Ja mam od razu skojarzenia ze słowami: "bezpieczny", "delikatny" i "łagodny". Okazuje się jednak, że nie jest to takie oczywiste. 

Szampon, który dziś chciałabym zrecenzować, najwidoczniej w ostatnim czasie zmienił nieco opakowanie – obecnie można go kupić w butelce z żabką. Skład produktu pozostał jednak ten sam. Czy warto go kupić?

Oceny cząstkowe: dobryneutralnysłaby.

Opakowanie

Butelka jest naprawdę nieduża i poręczna – zawiera 200 ml szamponu. U góry otwiera się na zatrzask, a korek można odkręcić. Szkoda, że opakowanie nie jest przeźroczyste.

Zapach

Przyjemny i delikatny z wyczuwalną rumiankową nutą. Kojarzy się – podobnie jak słynny rumiankowy szampon Babydream – z kosmetykami dla dzieci.


Skład

Aqua (woda), Sodium Laureth Sulfate (SLES) (and) Lauryl Glucoside (emulgator), Cocamidopropyl Betaine (łagodny detergent),  Cocamidopropylamine Oxide (antystatyk), Cocamide DEA (substancja pianotwórcza, uważana za potencjalnie drażniącą),  Laureth-3 and Datem (substancja powierzchniowo czynna), Chamomilla Recutita (ekstrakt z rumianku pospolitego), DMDM Hydantoin (konserwant), Parfum (zapach), Citric Acid (kwas cytrynowy).

Szczerze mówiąc, gdy pierwszy raz sprawdzałam skład tego szamponu, miałam nadzieję, że będzie zawierał wyłącznie delikatne detergenty. Niestety nie. Tuż po wodzie znajduje się bowiem SLES, neutralizowany wprawdzie przez łagodniejszy detergent Cocamidopropyl Betaine.

Moje największe obawy budzi jednak DMDM Hydantoin, który jest pochodną formaldehydu. Podejrzewa się go o wywoływanie raka, jest też silnym alergenem. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia DMDM Hydantoinę dopuszcza się w kosmetykach jako środek konserwujący. Jej zawartość w produkcie końcowym nie może przekroczyć 0,6 % aktywnego składnika lub 0,05%  składników produktu. W innym przypadku kosmetyk musi mieć na opakowaniu oznaczenie „zawiera formaldehyd”. O tym, że składnik ten nie jest w pełni bezpieczny, świadczy to, że odradza się jego stosowanie w okresie ciąży i karmienia piersią. Czy zatem dobrym pomysłem jest mycie nim głowy dzieci i niemowląt, jak wskazuje napis na szamponie?...

Skład jest więc krótki, ale niezbyt chlubny. Szkoda, bo w pierwszym odruchu pomyślałam sobie, że ma krótką listę INCI i może być dobrym szamponem do oczyszczania skóry głowy.


Działanie

Korzystałam z niego raz na jakiś czas, by oczyścić włosy. Do czasu aż nie przyjrzałam się składowi i nie znalazłam w nim DMDM Hydantoiny… Działał dobrze – domywał, pozostawiał włosy czyste i błyszczące. Myślę jednak, że bez odżywki trudno by było je rozczesać.

Konsystencja i wydajność

Dość rzadki, ale dobrze się pieni. Kolor jasnożółty. Jego wydajność oceniam na wysoką.

Cena i dostępność

Powinien być łatwo dostępny na działach z kosmetykami dziecięcymi – w drogeriach i supermarketach. Kosztuje około 10 zł.

Podsumowanie

Szampon niezły, ale skład jaki jest, każdy widzi. Mam nadzieję, że producenci usuną kiedyś z niego DMDM Hydantoinę. Bez tego elementu produkt byłby naprawdę w porządku. Dopóki tak się nie stanie, nie zamierzam do niego wracać.



Inne recenzje szamponów:

14 komentarzy :

  1. Miałam kilka produktów z tej marki - stosowałam przy córce i pozytywnie je oceniam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolałabym bardziej naturalny szampon dla maluszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś kupiłam sobie szampon dla dzieci na pewniaka, bo byłam pewna, że przecież będzie delikatny. W domu sprawdziłam skład i mocno się zdziwiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio często trafiam na pochodną formaliny :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś zraziłam się do szamponów dla dzieci i nawet nie sprawdzam czy by mi odpowiadały czy nie :l

    OdpowiedzUsuń
  6. Szampon dla niemowląt i dzieci z takim składem.... i to najlepiej obrazuje jak nas robią w balona :/
    Do mnie przyszedł dzisiaj nowy szampon z amlą, arithą i shikakai z Ban Lab, rano będę testować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie w ogóle ten szampon nie kusi ze względu na opakowanie. No i ten skład - w kosmetykach dla maluszków jest niedopuszczalny!

    OdpowiedzUsuń
  8. zdecydowanie skład odpada.. co za fanaberia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Skład szamponu faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Jeśli Skarb Matki to polecam oliwkę, bardzo przyjemna :) TUTAJ tutaj można przetestować zestaw kosmetyków Skarb Matki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń

Popularne w tym miesiącu: